The Bandstand..

Man kan säga att min morbror är skälet till att jag lyssnar på musik. Han är min musikinspirationskälla. Han har den förmågan att hitta de band och låtar som jag totalt förälskar mig i. Han var den personen som fick mig att lyssna på Muse. Jag hade hört Supermassive black hole någon månad tidiagre, men tyckte att den var skum. Men när jag fick lyssna på Starlight, ändrades allting. Han var även den personen som fick mig börja lyssna på Keane och Coldplay. Idag är Muse, Keane och Coldplay de främsta banden i min älsklingslista. Utan min morbrors identiska musiksmak som jag har hade jag aldrig stött på dessa band. I år gjorde han samma sak igen. Ett gammal band som gjort comeback hade släppt ut en stark skiva med starka låtar. Jag pratar om A-ha. Ja de som släppte ut "Take on Me" som blev allas favorit. Deras nya album var faktiskt riktigt bra, men där är bara en låt som värmer lika mycket i hjärtat varje gång. Där är bara en låt som får en att rysa och vilja sjunga med och lyssna mera på. Det är The Banstand.. så jag lägger upp ett youtube-klipp åt er så ni kan få lyssna.
xoxo





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0