Var du tvungen?

Jag gick in på min bilddagbok för en stund sedan och såg att jag hade fått ett meddelande då jag möttes av att en anonym hade skrivit ungefär såhär: Ville bara säga att du ser skitful ut. Hur kan du vara nöjd med dig själv när du ser ut som du gör. Jag bara tänkte jaha, jävligt moget att skriva något sådant då. På ett sätt bryr jag mig inte för jag känner att sådana personer som skriver sådana förolämpande saker till en som anonym är störda och har ingen fritid. Men på ett sätt känns det hårt att ta emot sådana ord. Nej jag är inte nöjd med mitt utseende, men jag gör allt för att kunna förbättra det. Jag kan inte hjälpa att jag blev född till att se ut såhär, så vad vill den anonyma personen att jag ska göra då? Det känns hårt att när man själv är medveten om att man inte är världens primadonna och ser ut som Angelina Jolie får sådana förolämpande ord kastade rätt in i ansiktet på en. Det gör varken saken bättre och dessutom gör man bara personen mer ledsen och får den att tänka mer på sitt utseende. Just nu orkar jag inte med sådana kommentarer eller personer, men det är något som alltid kommer att finnas inom mig eftersom som det är en förolämpning.




(Om man ändå kunde vara lika vacker som en nymf)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker inte att du ska ta det så hårt, du har ju trots allt haft typ minst 10 killar som trånat efter dig så. Var nöjd med dig själv istället! <3

2009-10-12 @ 15:58:28
URL: http://sofiestrandberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0