En diet

Sedan operationen så har jag gått på min livs första diet. Jag kallar den för "inte tugga-dieten". Dieten går ut på att man inte får tugga, utan bara äta soppor, puréliknande mat eller mosad mat. Dieten fungerar! På mindre än 4 veckor hade jag gått ner 5-7 kilo och tappat ungefär 8-10 cm i midjan.

Haha, nu låter jag som ett dietfreak. Men det jag har skrivit däruppe är sant. Jag själv valde ju dock inte att börja gå på en diet, utan jag var tvungen efter operationen. När man blir tvingad efter en sådan sak som en operation så går man verkligen all in och lyder.

Även fast jag har gått ner i vikt, så kommer jag ju antagligen gå upp nästan alla igen, men jag ska försöka att inte göra det, utan bli lite mer häslosam. Dessa fem veckor har varit tuffa! Att se på när andra har suttit och ätit pizza, eller grillat eller överhuvudtaget mat, medan man själv sitter där med mosad potatis ihoprört med någon sås eller en fesig bakad potatis med lite smör och sås.

Jag tror inte på dieter, och inte heller denna "diet", även fast den fungerar nu, så när jag väl börjar att äta igen kommer jag ju få i mig mer energi och kalorier. Ät rätt/bra kombinerat med träning är det som hjälper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0