Easy A

Igår såg jag Easy A, en ny film med Emma Stone i huvudrollen. Cam Gigandet och Amanda Bynes är också med i filmen.

Filmen handlar om Olive (Emma Stone) som är en helt normal tjej på high school. Hennes kompis Rhiannon, som för övrigt är populärare hos killarna pratar med Olive under en rast då Olive säger att hon träffade en kille i helgen. Rhiannon påstår då att Olive förlorade oskulden i helgen medan Olive snabbt försöker att döda lögnen. Till slut orkar hon inte med det utan bara håller med då Rhiannon är väldigt dominant. Det båda inte vet är att Marianne, en überkristen tjej på skolan, befinner sig i närheten och sprider ryktet till hela skolan om att Olive förlorat oskulden.

Nästa steg för Olive är att hjälpa Brandon, en homosexuell kille som blir mobbad i skolan, genom att "fejka" att de har sex med varandra. Då blir Brandon och Olive mer populära på skolan. Inte för att Olive vill vara populär, utan bara vill hjälpa Brandon efter många om och men. Det blir bara värre och värre för Olive och allt fler rykten byggs på.

Detta är en typisk tonårsfilm som jag för övrigt tycker är väldigt bra. Det är härlig humor, men samtidigt är Emma Stone en jädrigt bra skådespelerska. Man kan till exempel se henne i Zombieland och House Bunny.

Jag ger denna film av fem möjliga J:





4 J! Så glöm inte att titta på filmen!



Kommentarer
Postat av: tippe

Jag skulle vilja ha en design.. med blandad Miley cyrus och Twilight. Min kompis är miley cyrus älskare... nej, men en header med Miley påvänster sida på headern och edward och bella på andra.

Tema: som sagt, vi har lite olika intressen hon och jag, men det skulle väl vara bra om.. kanske ha lite Twilight-och miley citat runt om.. Och sen tänkte jag fråga:

Kan du göra sånna dära bilder som du ch sofie har på vampiress? asså när ni avslutar inlägget? I sånna fall en med namnet landebralla och miley cyrus bild. Andra: Tippe md Edward och bella bild. skulle vara JÄTTE snällt!



/ Tippe

2011-01-24 @ 07:14:01
URL: http://thegirlsteam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0