Sova

Sova är nog det bästa som finns. Iallafall enligt mig! Det är både skönt och avslappnande, men man får även chansen att drömma helt underbara saker, eller hemska saker för den delen. Inatt, eller njae imorse rättar sagt för jag gick först upp lite efter halv sju för att säga en sak till pappsen, drömde jag iallafall om att jag plus någon annan tjejkompis som jag inte kommer ihåg nu blev tvingade som straff eller något att vara med och spela i finalen i hockey VM eller OS. Det var iallafall något stort och av någon konstig anledning så var Kristianstad med i finalen och skulle möta Åhus. Realistiskt eller hur?

Iallafall så suger jag på skridskor och hockey också för den delen. Har aldrig provat att spela hockey. Men jag och den andra tjejen blir iallafall inbytta mot slutet av matchen och Kristianstad som vi spelade för ledde med 4-2. Ute på plan finns min kusin Erik om jag inte har fel som också spelar i Kristianstad, och sedan en annan kille och hans pappa som spelar för Åhus. Pappan och sonen har på sig någon färgglad tight dräkt, ungefär sådana dräkter som de dära människorna har i vinter OS när de har skridskor på sig och åker runt runt runt en bana super snabbt och "ihopkurrade". Iallafall så är jag ute och spelar på isen och det går väl sådär, och jag blir träffad av pucken på hjälmen och så vidare, så jättebra går det ju inte. Plötsligt av någon konstig anledning så åker jag och den dära killen med den konstiga dräkten in i varandra och jag hamnar på mage på isen och han hamnar på mig. Jag försöker vända mig snabbt men det går ju inte så himla bra när man har fem ton med kläder på sig som man har i hockey.

Jag lyckas vända mig så att vi ligger med ansikte mot ansikte, mage mot mage, och så säger han typ hej eller något liknande. Han säger också något i stil med att "du behöver kanske gå ner i vikt" men kontrar sedan med ett superfint svar som jag inte kommer ihåg. Jag kommer ihåg iallafall att han menar att vi måste träffas igen. Vi hoppar upp på fötter och börjar spela igen och matchen slutar iallafall med att den snygga killen ska göra mål, men han och hans pappa har ingen klubba utan de har som en egen liten boll, typ en pingisboll som de släpper med handen precis vid målet. Precis ovanför nästan. Den snygga killen bestämmer sig iallafall att han inte vill göra det eftersom han ser hur mycket det skulle betyda för mig att vinna matchen.

- Väckarklockan ringer, och jag sätter den på snoozning i 10 minuter. Man kan ju inte bara sluta en sådan underbar dröm mitt upp i allt. -

Jag tar bollen efter att han har släppt den och landar uppe på målets nät och kastar den mot en lagkamrat. Jag rusar ner till det andra målet, får passningen och sedan skjuter utan att tänka. Den går i mål och klockan ringer att tiden på matchen är slut.

Jag hade velat veta vad som händer sen med drömmen. Kommer jag och den snygga killen träffas igen. Kommer vi att dejta? Ibland önskar man att drömmar vore verklighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0