Tre veckors sammanfattning

För tre veckor sedan satte jag och Diddi oss på ett tåg först till Mjölby och sedan vidare till Peace & Love. De två första dagarna var sega eftersom allt folk inte hade kommit än, och de bra banden började inte spela förrän på onsdagen, vilket även var då Julia och hennes gäng skulle komma.

På onsdagen gick vi och såg Kings of Leon och tyckte att vi kunde stå vid scenens gräsmatta. Vi bestämde oss för att inte stå i inhängnandet precis vid scenen eftersom där var redan fullt. Vi stod glada och nöjda på våra platser i fem minuter och helt plötsligt  så kommer det hur mycket folk som helst som trängs, går på en och knuffas. Precis innan konserten ska dra igång är det några jävlar som knuffas så att vi håller på att ramla. Inte bara jag då, utan kanske tio till. Julia hamnar på marken = livsfarligt, men kommer snabbt upp igen. Vi bestämmer oss för att försöka ta oss ut ur folkmängden som nog var runt 40 000 personer för att ställa oss på vägen.

På torsdagen bestämde jag och Julia oss för att stå relativt långt fram på 30 Seconds to Mars, och började ställa oss precis framför scenen 1,5 timme innan spelningen. Vi kom lång fram, men synd bara att vi inte stod alldeles intill scenen, för då hade vi nog fått komma upp på scenen. Jared Leto bjöd upp ca 20 personer på scenen bara sådär, och slängde sig ut i publikhavet. Gosh vad snygg han är för att vara 40!

Dagarna gick och vi såg en massa band och artister, bland annat Journey. Fy fasen vad bra de var live, helt otroligt. Peace & Love var helt amazing och vi var 50 000 personer i lilla borlänge då det endast bor 48 000 personer där.


Här i stugan var det till en början ett superväder. Det var fint väder i nästan en hel vecka, och på fredagen den första veckan vi var där var det helt vindstilla på havet så jag, Ida, Erik och Julia bestämde oss för att ta brasse-stolar till det grunda och satte oss där i vattnet för att sola.

Jag, Julia och Ida har börjat se Fringe, eller ja, jag har ju redan sett det ju, men Julia och Ida verkar gilla det iallafall. Jag och Julia tittar på True Blood Season 4 så fort vi kan och får chans till att ladda ner ett nytt avsnitt. Haha, åh Eric i avsnitt 3 <3

Vi såg Harry Potter också, vilket var riktigt bra, och det blev en heldag i Umeå och Obbola, så nu har man fått se Julias och deras hus.

När det är dåligt väder här på skäret sitter jag och Erik och spelar Heroes of Might And Magic 5. Man har blivit lite beroende kan man ju säga.

I fredags åkte morfar in till universitetssjukhuset i Umeå efter ungefär en veckas diarré och yrsel. Han lades in och ska komma hem idag efter tre dagar där. Läkarna kunde konstantera att han hade haft blod i avföringen och därmed hade förlorat en hel del blod. Sedan i fredags har han fått 5 påsar blod och 5 eller 6 påsar dropp för att kunna återställas. Mer vet de inte varför han har haft diarré eller blod i den. Det är skönt att det inte var något allvarligare. Det hade inte varit så kul nu under semestern och speciellt här uppe.

I lördags var jag och Julia tillsammans med hennes kompisar på 5ive. Bånken, släng dig i väggen för 5ive är fett mycket mer boss! Vi förfestade i Julias mosters lägenhet på ungefär 2 timmar så att vi kunde komma in gratis på 5ive. Två stycken i gänget fick åka hem för de fick alldeles för mycket i sig, och när jag, Julia och hennes kompis Malin skulle handla på Max, kände jag att jag var tvungen att sitta ute och få friskluft. Tur det, annars hade det nog gått illa till.

Om jag får bestämma så vill jag dra ut en gång till innan hemfärden. Dock vet jag inte när det blir, men förhoppningsvis kanske nästa vecka någon gång.

Nu har jag snabbt beskrivit mina tre veckor sedan jag lämnade Skåne. Det har varit en awesome sommar so far, och jag hoppas att det blir mycket påhitt i Skåne när jag kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0