Design och Satie

Har funderat mycket på att fixa om bloggen, men det är alltid headern som sätter stopp. Jag hittar typ aldrig någon inspiration till att komma på en ny header som jag är nöjd med. Jag har ju en idé, men då vill jag att det ska vara animerat, så att det byts bilder hela tiden så att det blir som flera headers i en. Jag får väl fortsätta och grunna på hur jag ska gå till väga.

Har iallafall världens bästa tips om man vill bli trött snabbt. Det är att sätta på lite klassisk musik i öronen. Normalt brukar jag inte lyssna på klassiskt men när jag väl gör det så inser jag hur jädra bra det är. Jag borde verkligen lyssna mer på klassiskt så jag har bestämt mig för att lägga in några låtar på mobilen. Dock så finns det ungefär miljontals olika klassiska låtar som man kan hitta och jag har ju definitivt inte lyssnat på alla. Men jag har iallafall en favorit som jag inte kan sluta att lyssna på och som jag har lyssnat på sen jag hade kulturhistoria när jag gick andra året på gymnasiet. Det var där jag hörde Eric Saties låt första gången och tack gode Gud att jag skrev ner hans namn i mitt ritblock och sedan hittade hans låt, för den är så himla gudomlig.

Bara för att den är så drömmande och ändå inte så klassisk klassisk om man säger så, höhö, så lägger jag upp den här så att ni kan lyssna på min favoritlåt när det kommer till klassisk musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0