Lite nattbloggning

Jag har varit "ledig", det heter ju inte så när man läser på högskola utan istället heter det att man har läsdagar/självstudier, sen den 20:e december och det har varit skönt att bara vara i lugnet. Fast mycket lugnt har det i och för sig inte varit om man inte räknar med den senaste veckan. Jag har under mitt så kallade jullov skrivit en vetenskaplig rapport på 10 underbara sidor (not) samt opponerat på en annans rapport, plus skrivit en rapport om den. Det har varit skönt nu sen årsskiftet att inte göra någonting utan att gå och lägga sig när man vill utan att tänka på att man har något att gå upp till dagen efter. Det har resulterat till att jag har vänt på dygnen så att jag går och lägger mig mellan 03-05 och går upp mellan 12-2 på dagarna. Fast lite ångest får man ju för att man slösar på dagarna bara sådär.
 
Snart är det dags igen att ta tag i skolan, men jag kan peppa mig själv med att jag har köpt snygga färgpennor att kladda ner mitt block med. Förra terminen använde jag mina överstrykningspennor hejvillt, men nu trappar vi upp ett steg. Åh, mina pennor alltså... helt underbara och för ynka 39 kronor. Sen är de kanske inte världens bästa, men vad fasen, 39 spänn är ju inte att gråta över. Jag har till och med valt ut vilka färger jag ska ha i pennskrinet. Japp, jag längtar lite... säger jag nu haha, men det är bara att kötta denna terminen och sen bara njuta av den härliga sommaren hoppas jag som kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0