VFU, tidiga mornar & tusen inlämningsuppgifter

Under fyra veckors tid, som startade i måndags, är mitt liv totalt fullspäckat. Vi har precis gått ut på VFU (Verksamhetsförlagd utbildning) i skolan och det är min sista termin jag är på den förskola jag varit på sedan förra hösten. Det är lite tråkigt faktiskt. Jag trivs så himla bra där med alla gulliga barn och den helt underbara personalen. Det kommer att bli tufft att tvingas byta till ett nytt ställe nästa termin, men ja sådana är reglerna.
 
För övrigt är jag på en småbarnsavdelning. Dem är så söta de små liven, men kladdigt blir det. Men vad gör det, det finns ju alltid vatten att tvätta av sig med senare. Idag har jag hållt i min första aktivitet av fyra med temat Vatten. Det gick superbra och min LUF (handledare) var riktigt nöjd över min aktivitet. Det känns så himla bra att det faktiskt går bra i skolan nu även fast man ibland känner att det är tungt att läsa alla böcker, gå på lektionerna eller att skriva inlämningsuppgifterna.
 
Vi har ju haft det riktigt tufft den här terminen. Ungefär 5 gånger tuffare än förra terminen då det redan då var ett högt tempo. Från och med skolstarten, den 2:e september och till den 23:e oktober har vi haft 5 inlämningsuppgifter. Det är kanske inte så mycket tänker ni, men jo.. vi har ju varit i skolan relativt mycket och det har inte varit lika många självstudiedagar denna terminen som de första. Sedan ska man ha läst i alla 12 böcker plus 5 avhandlingar till dessa inlämningsuppgifterna. Men av dessa 5 uppgifter har jag lyckats kamma hem 3 VG! Jag är verkligen skitstolt över mig själv eftersom jag vet hur svårt det är att få VG, som är högsta betyg i högskola. Nu är det bara att kötta vidare och längta ännu mer efter julen. Men då går det inte att ta det för lugnt, för då ska vi skriva på en vetenskaplig rapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0